در گفت وگو با مجله سرگرمی مطرح شد؛

زن 80 ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد

زن 80 ساله یهودی سوژه فیلم جدید بهروز افخمی شد

به گزارش مجله سرگرمی، بهروز افخمی کارگردان سینمای ایران فیلم نامه فرمان هانیبال را در رابطه با یک زن یهودی می نویسد.



بهروز افخمی کارگردان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با فیلم نامه جدید خود اظهار داشت: نام فیلم نامه جدیدی که در حال نگارش آن هستم «فرمان هانیبال» است. در ابتدا فکر می کردم که می توانیم سال جاری این فیلم را بسازیم اما حالا تصورم اینست که نوشتن فیلم نامه طول می کشد چونکه مقرر است به زبان عبری، عربی و انگلیسی هم نوشته شود و پژوهش و پژوهش زیادی نیاز دارد.
وی در رابطه با داستان این فیلم توضیح داد: این فیلم نامه در رابطه با یک پیرزن ۸۰ ساله یهودی است که همان اوایل جنگ دستگیر شد. ۱۵ روز بعد از دستگیری نیروهای حماس او را تحویل صلیب سرخ داده بودند، او در این زمان بسیار درگیر فلسطینی هایی بود که در تونل ها مشغول مقاومت بودند. رفتارهای وی در همان زمان هم بسیار مورد توجه قرار گرفت چونکه زمانیکه بازگشت خیلی گرم با اعضای حماس که داشتند او را به صلیب سرخ تحویل می دادند، خداحافظی کرد و همینطور بعد از آن حملات شدیدی به دولت نتانیاهو داشت.
افخمی که نگارش این فیلم نامه را از سال قبل شروع کرده اعتقاد دارد که «فرمان هانیبال» پرداختی واقعی و برپایه پژوهش نسبت به سوژه خود دارد.
کارگردان «عروس» در پاسخ به این احتمال که قرار این فیلم به شکل محصول مشترک ساخته شود، اظهار داشت: این فیلم محصول مشترک نیست و فقط از زبان عبری، عربی و انگلیسی در این فیلم نامه استفاده می شود.
وی در رابطه با احتمال حضور بازیگران خارجی در «فرمان هانیبال» بیان نمود: امکان دارد در ساخت این فیلم از بازیگران خارجی هم استفاده نماییم. برخی بازیگران طی این سال ها نسبت به وحشیگری های رژیم صهیونیست و آمریکا واکنش نشان دادند مانند سوزان ساراندون که تبدیل به لیدر تظاهرات ضدصهیونیستی شده است با وجود این که خودش یهودی است.
افخمی در ارتباط با زمان اکران فیلم «صبح اعدام» هم اظهار داشت: «صبح اعدام» در پاییز سال جاری اکران می شود. به احتمال زیاد در ۱۱ آبان که سالگرد تیرباران طیب حاج رضایی و حاج اسماعیل رضایی است این فیلم روی پرده باشد.
وی در پاسخ به این که آیا «صبح اعدام» در اکران می تواند مخاطبان خودش را پیدا کند؟ خاطرنشان کرد: حالا برایم اهمیتی ندارد که مخاطبان هنگام اکران از این فیلم استقبال کنند چونکه معتقدم اینروزها ما فیلم می سازیم چونکه فکر می نماییم این کار را بلدیم و برای پر کردن اوقات فراغت خودمان فیلم می سازیم نه مخاطبان.
کارگردان «شوکران» در انتها اظهار داشت: زمانیکه جمعیت کشور ۵۰ میلیون نفر بود در سال ۸۰ میلیون بلیت سینما فروخته می شد اما حالا این مخاطبان طرد شده اند و امروزه مخاطب سینمای ما ۵ درصد از مردم طبقه متوسط هستند. اما کم کم میتوان امیدوار بود چونکه آمار نشان داده است که مخاطبان شهرستان ها بیشتر شده اند و شاید سالهای بعد اوضاع سینما بهتر شود.


منبع:

1403/05/23
11:02:26
5.0 / 5
247
تگهای خبر: بازی , فیلم , كارگردان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۳ بعلاوه ۳
News Fun دوستان مجله سرگرمی
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز