بر مبنای آمار؛
اوپنهایمر بیشترین هزینه تبلیغاتی را در بین نامزدهای اسکار داشت
به گزارش مجله سرگرمی، اوپنهایمر در بین نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۴ بیشترین هزینه را برای تبلیغات تلویزیونی ملی انجام داد، در حالیکه ۳ فیلم از مدعیان اسکار اصلا تبلیغات تلویزیونی نداشتند.
به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ورایتی، فیلم زندگینامه ای «اوپنهایمر» کریستوفر نولان که جایزه اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد، بیشترین هزینه را در میان ۱۰ فیلم سال جاری در قسمت تبلیغات داشت.
تبلیغات «اوپنهایمر» در بین نامزدهای بهترین فیلم اسکار ۲۰۲۴ حدود ۲۵.۷ میلیون دلار در رسانه های تلویزیونی ملی تخمین زده شده که در نهایت به یک موفقیت تجاری و انتقادی برای یونیورسال پیکچرز بدل شد و ۹۵۸ میلیون دلار در سراسر دنیا فروخت.
اما ۳ فیلم از نامزدهای بهترین فیلم سال جاری اصلاً در تلویزیون ملی آمریکا تبلیغ نکردند که شامل «زندگی های گذشته»، «منطقه مورد علاقه» و «آناتومی یک سقوط» می شد. علاوه بر این، طبق آمار، این ۳ فیلم دارای حداقل تبلیغات در پلت فرم های استریم بودند.
از آنجایی که میزان دلارهایی که برای بازاریابی فیلمی در شبکه های تلویزیونی سنتی خرج می شود برای جلب نظر رای دهندگان آکادمی نیست و می خواهد تا مردم را به سینماها بکشاند، نمی تواند عامل مناسبی هم برای اینکه کدام فیلم جایزه برتر اسکار را از آن خود می کند، باشد. در واقع «همه چیز همه جا به یک باره» برنده جایزه بهترین فیلم ۲۰۲۳ از A۲۴ هیچ تبلیغی در تلویزیون ملی انجام نداد و اپل هم برای «کودا» برنده بهترین فیلم سال ۲۰۲۲ کمتر از ۷ میلیون دلار هزینه کرد که بیشتر آن بعد از برنده شدن اسکار رخ داد.
به گزارش آی اسپات، بعد از «اوپنهایمر»، بزرگترین بودجه تبلیغات تلویزیونی در بین نامزدهای اسکار بهترین فیلم، برای فیلم «قاتلان ماه کامل» محصول اپل به کارگردانی مارتین اسکورسیزی بود که حدود ۱۷.۸ میلیون دلار هزینه آن شد.
«باربی» ساخته گرتا گرویگ که پرفروش ترین فیلم سال ۲۰۲۳ با فروشی ۱.۴۴ میلیارد دلاری بود، ۹.۶ میلیون دلار در تبلیغات تلویزیونی ملی هزینه کرد. این امر شامل تبلیغات مختلف برادران وارنر و یک کمپین گسترده در شبکه های اجتماعی بود که منجر به اکران فیلم پرفروش در ۲۱ جولای در کنار «اوپنهایمر» شد.
۴ نامزد دیگر بهترین فیلم شامل «جاماندگان»، «داستان آمریکایی»، «بیچاره ها» و «مایسترو» بین ۴ تا ۶ میلیون دلار هزینه تبلیغات کردند.
با این حال «اوپنهایمر» پارسال رتبه ششم را برای هزینه های تبلیغات تلویزیونی ملی به دست آورد و ۵ فیلمی که بیشترین هزینه را برای تبلیغات انجام دادند شامل «سریع ایکس» از یونیورسال با ۳۲.۵ میلیون دلار، «فلش» از برادران وارنر با ۳۲.۱ میلیون دلار، «مهاجرت» از یونیورسال/ ایلومینیشن با ۳۱.۸ میلیون دلار، «فیلم برادران سوپر ماریو» با ۲۹.۸ میلیون دلار و «ایر» استودیو آمازون با ۲۹.۴ میلیون دلار بودند.
منبع: مجله سرگرمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب