در مراسم اختتامیه مطرح شد؛

پژواک رادیو بین المللی می شود

پژواک رادیو بین المللی می شود

به گزارش مجله سرگرمی، معاون صدا از بین المللی شدن جشنواره مستند رادیویی پژواک در دوره بعدی برگزاری اطلاع داد.


به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، آیین اختتامیه سومین جشنواره مستند رادیویی «پژواک» با حضور تعدادی از مدیران، هنرمندان و اهالی رادیو امشب ۲۹ اردیبهشت در مرکز همایش های صداوسیما برگزار گردید. اجرای این مراسم را فرزاد حسنی بر عهده داشت. در شروع برنامه حمیدرضا افتخاری دبیر جشنواره در سخنانی اظهار داشت: برگ برنده «پژواک» سوم تاکید باردیگر بر اینست که رادیو رسانه لحظه هاست، ما سه قله در این دوره از «پژواک» داشتیم؛ در شروع راه مقاومت مردم غزه را به جشنواره اضافه کردیم، در میانه راه متاسفانه اتفاقات حوادث تروریستی کرمان رخ داد و آثار قابل توجهی در این بخش دست ما رسید. از حوادث بین المللی عقب نماندیم وی افزود: عملیات تنبیهی «وعده صادق» هم یک باره افزوده شد و اتفاقاً در این بخش آثار زیادی را دریافت کردیم که نمونه ای بود از این که رادیو می تواند به لحظه باشد و خویش را با رخدادها منطبق نماید و شاید راز رادیو در همه این سال ها همین به لحظه بودن است. افتخاری خاطرنشان کرد: در انتها از بزرگی یاد می کنم که سال قبل در میان ما بود و سال جاری نیست؛ استاد مسعود اسکویی که امیدوارم روحش شاد باشد و خدا همه بزرگان رادیو را برای ما حفظ کند. در ادامه به دعوت فرزاد حسنی، پیشکسوت های رادیو همچون عذرا وکیلی، اصغر سمسارزاده، تورج نصر، علیرضا جاویدنیا و میرطاهر مظلومی روی صحنه رفتند تا بخشی از جوایز را اهدا کنند. سپس علی بخشی زاده معاون صدا در این مراسم در سخنانی با تبریک میلاد امام رضا (ع) بیان نمود: دانه ای سه سال پیش در فضای رادیو کاشته شد و سال جاری ثمر داد. سال جاری به دبیرخانه جشنواره بیشتر از هزار اثر ارسال شد. وی افزود: این آثار معرفی جوانان عزیزی بود که برنامه های خلاقانه ای را طراحی کردند. داوری در این دوره خیلی سخت بود که نشان از شکوه جشنواره دارد و جشنواره به اهداف خود در این دوره رسید. بخشی زاده با بیان خبری خاطرنشان کرد: این جشنواره ان شاءالله در سال آینده بین المللی می شود و از این بستر استعدادهای بسیاری معرفی خواهند شد. در طول این سه دوره از حوادث بین المللی عقب نماندیم. رادیو همراه طوفان الاقصی بود و صدای دانشجویان معترض به استکبار جهانی شد. معاون صدا در ادامه خاطرنشان کرد: این جشنواره به هفت نشان رسیده است؛ نشان سلیمانی، نشان دکتر کاظمی آشتیانی، نشان صدیقه اعتمادسعید، نشان مادر در حوزه فرزندآوری، نشان فردوسی برای تلاشگران در حوزه پاسداشت ادبیات فارسی و نشان ایران برای تلاشگران در حوزه تقویت سرمایه اجتماعی. همینطور امید، نشاط اجتماعی و پیشرفت های کشور محور برنامه سازی ما خواهد بود.
پیمان جبلی رئیس رسانه ملی هم در این آیین اظهار داشت: در رادیو آن چه عادت داریم و یاد گرفته ایم اینست که هرآنچه هنرمند می خواهد بگوید در چارچوب کلام و نوشته و تلفیق با عناصر صوتی باید بیاید.
وی افزود: تلویزیون در معرض دیده شدن است اما رادیو از خلاقیت و هنرمندی با امکانات حداقلی استفاده می نماید تا محتوا را به شکل جذاب تری به مخاطب برساند.
جبلی خاطرنشان کرد: در عصری زندگی می نماییم که باید حقیقت ها و باورها را تحریف شده ببینیم. آن چه در سالهای طولانی پشت سر گذاشته ایم عرصه ای از حقیقت های اعجاب انگیز خلق کرده است که اینها در جهان تحریف شده به تصویر کشیده می شود.
تحول یعنی باور نماییم امکانات ما بی نهایت است
رییس صداوسیما خطاب به برنامه سازان اظهار داشت: برای آنکه نسل جوان را به آینده خودش امیدوار نماییم مستند می تواند گام بلندی بردارد. من زمانی در جشنواره مستند گفتم در چند کیلومتری شما سکویی از یک مخزن گازی کم توان به مخزنی پربازده تبدیل گشته و سبب شده در سال چندین میلیارد دلار درآمد کسب نماییم. این یک خبر است اما چند نفر از مستندسازان سراغ این موضوعات رفته اند.
وی افزود: صدها جلوه پیشرفت در کشور ما رخ می دهد چرا باید رتبه های برتر کنکور ما جلای وطن کنند؟ اگر این سرمایه ها را از دست بدهیم نبابد خویش را در رسانه ملی مقصر تلقی کنیم؟ من خویش را مقصر می دانم. اگر بتوانیم دانشمندان را در قاب رسانه ملی نمایش دهیم کمتر این جوانان برای رفتن تلاش می کنند. مسؤولیت ما در رسانه ملی که دوره پیشرفت و حرکت و خلق افتخارات است وظیفه ای سنگین است.
جبلی خاطرنشان کرد: غربی ها خواسته اند جلوه های سیاهی برجسته و دیده شود، وظیفه شما همکاران در رادیو در گونه های متفاوت بخصوص در زمینه پیشرفت حیاتی می باشد. به همکارانم در رادیو امیدوارم شدن وقتی بعضی از این مستندها را در شبکه های مختلف شنیدم که حقیقت های کشور عزیزمان را به تصویر کشیدند.
وی ضمن اشاره به فعالیت رادیویی ها اظهار داشت: من اسمش را آموزش واره می گذارم که رقابتی گرم را بین رادیویی ها بوجود آورده است. تحول را باید از مستند رادیویی از نگاه ایرانی از بیان توانمندی های زن ایرانی، از مستندی در یک منطقه محروم و روستاهای دور دست آغاز کرد.
رییس رسانه ملی افزود: تحول یعنی باور نماییم امکانات ما بی نهایت است، ظرفیت ها بی انتها است. خرسندم که تحول در زمینه های مختلف در رادیو و تلویزیون و طنز جریان دارد. ان شاءالله از روزهای آینده شاهد آثار تحول باشیم. ما خیلی از واجبات را بخصوص در رادیو و استان ها نتوانستیم، انجام دهیم. عزم مشترکی در سازمان است که عقب ماندگی ها پشت سر گذاشته شود.

1403/02/30
09:38:33
5.0 / 5
310
تگهای خبر: اجرا , تلویزیون , جشنواره , دبیرخانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
News Fun دوستان مجله سرگرمی
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز