در گفت وگو با مجله سرگرمی مطرح شد؛
سینمای ما نیازمند نیروهای تازه است
مجله سرگرمی: مهدی احمدی فیلمنامه نویس با تأکید بر جایگاه مهم فیلمنامه در تولید آثار تصویری عنوان نمود که سینمای ما نیازمند فکرها و نیروهای تازه است.
به گزارش مجله سرگرمی به نقل از مهر، مهدی احمدی عضو هیات انتخاب اولین رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی درباره ی اهمیت برگزاری چنین رویدادهایی بیان کرد: این رویداد یا هر رویداد دیگری که بتواند به فیلمنامه نویسی ما کمک نماید، اساسا اتفاقی است فرخنده اما به این شرط که درست هدایت شود و برای انجام آن چشم انداز مشخصی داشته باشیم. صِرف برگزاری یک رویداد یا جشنواره، عملا نتیجه چندانی نخواهد داشت و علاقه مندان و شرکت کنندگان در آن نیز سرخورده می شوند. وی فیلمنامه را رکن اول هر اثر تصویری دانست و اضافه کرد: هرچند بدون وجود فیلمنامه نمی توان فیلم یا سریالی ساخت اما متاسفانه فیلمنامه، همچنان مهجور مانده است. وی درباره ی دلیلهای این مساله توضیح داد: یا علاقه مندان به درستی هدایت نشده اند یا این که خیلی از کسانی که فکر می کنند فیلمنامه نویسان خوبی هستند، ذهنیت نادرستی نسبت به خود دارند و فضای کار را اشباع کرده اند. هم اکنون کانون فیلمنامه نویسان بیش از ۲۰۰ عضو دارد که از این میان تعداد محدودی فعال می باشند. احمدی با اشاره به دشواری ساخت آثار تصویری و محدودیت های فراوانی که دراین زمینه وجود دارد، افزود: در سال شاید حدود ۲۰۰ اثر تصویری در سینما و پلت فرم ها ساخته شود در صورتیکه علاقه مندان به فیلمنامه نویسی در سراسر کشور پرشمار هستند به ویژه در شهرهای دیگر، استعدادهای بسیاری داریم که خوب می نویسند ولی جایی برای ارائه آثار خود ندارند. وی با استقبال از برگزاری رویدادهای فیلمنامه نویسی اضافه کرد: رویداد استارتاپی فیلنامه نویسی می تواند خیلی موثر باشد اما باید به شکل برنامه ریزی شده تری اجرا شود. برگزارکنندگان این رویداد ایده های بسیار خوبی دارند و حتی در پی این هستند که استعدادهای کشف شده در این رویداد را به دوره های آموزشی معرفی کنند که رها نشوند. حتما استعدادهای خوبی در این رویداد کشف می شوند که با جهت دادن به فعالیت و خلاقیت آنها، می توان به رشد سینما کمک کرد چونکه سینمای ما نیازمند نیرو و فکر جوان است. احمدی به برگزارکنندگان رویداد استارتاپی فیلمنامه نویسی پیشنهاد کرد که به این رویداد نگاه بلندمدت داشته باشند. این فیلمنامه نویس توضیح داد: مواردی مانند معرفی برگزیدگان به دوره های آموزشی فیلمنامه نویسی و فراهم کردن بستری برای ایجاد فیلمنامه بصورت کارگاهی می تواند موثر باشد چونکه خلق فیلمنامه در دل یک فرآیند کارگاهی، بطور معمول نتیجه خوبی به همراه دارد. ضمن این که شرکت کنندگان و جوانان مستعد متوجه می شوند که رها نشده اند. اگر حاصل این کارگاه ها، فکر و ایده و فیلمنامه های خوبی باشد، خود به خود راه تولید را هم پیدا می کند چونکه تهیه کنندگان بدنبال فیلمنامه های خوب هستند. احمدی با اشاره به این که لازم است برگزارکنندگان این رویداد راه هایی برای ساخت فیلمنامه های خوب بیابند، افزود: در دل برگزاری این رویداد باید سرمایه های سرگردان و کسانی که بتوانند تولید را سر و سامان بدهند، نیز گرد آورد. بدین معنا که برگزارکنندگان باید پیوندی میان فیلمنامه های خلق شده و زنجیره تولید ایجاد کنند تا تهیه کنندگان و تولیدکنندگان بدانند جایی هست که با مراجعه به آن می توانند فیلمنامه های خوبی بیایند. او در آخر صحبت هایش متذکر شد: به هر حال هر حرکت آغازینی، اساسا کم و نقصان هایی خواهد داشت ولی این نباید موجب دلسردی برگزارکنندگان شود بلکه باید در اندیشه ادامه آن باشند و با استمرار این رویداد، نواقصش را برطرف کنند.
منبع: مجله سرگرمی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب