شهروز دل افكار با مجله سرگرمی مطرح كرد؛

چالش های رسیدن به نقش در زیگموند

چالش های رسیدن به نقش در زیگموند

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از بازیگران نمایش زیگموند اعتقاد دارد آن چه در به صحنه بردن این اثر نمایشی بیشتر از هر نکته دیگری اهمیت دارد، کوشش برای اجرای یک اثر آبرومند با هدف رضایت مخاطب بوده است.



شهروز دل افکار از بازیگران تئاتر، سینما و تلویزیون که در ایام اخیر با نمایش «زیگموند» به کارگردانی مهرداد کوروش نیا روی صحنه تئاتر است، در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن ابراز خرسندی از حضور در چنین پروژه نمایشی اظهار داشت: آنچه از من در تئاتر «زیگموند» بعنوان بازیگر می بینید فرق چندانی به لحاظ بازیگری با فصل اول اجراها ندارد، اما بطور حتم آن چه در تالار حافظ روی صحنه می رود این دفعه با اتکا، پشتوانه و تجربه ای است که از فصل اول اجراهای این پروژه در تماشاخانه ایرانشهر به دست آمده و شرایط پخته تری را برای من بعنوان بازیگر فراهم آورده که می تواند دارای تفاوت های مثبتی باشد.
وی اضافه کرد: وقتی یک بازیگر پس از مدتی باردیگر به سمت اجرای نمایشنامه ای می رود که قبلا آنرا بازی کرده است، گویی معانی و مفهوم کلمات نمایشنامه برایش گسترده تر و قابل فهم تر می شود. در این راه بازیگر بیشتر می فهمد که چه کاری روی صحنه انجام دهد تا بتواند با تماشاگر رابطه بیشتر و موثرتری برقرار کند. چارچوبی که در فصل اول اجراهای «زیگموند» به شکل خوبی انجام گرفت و حالا در تالار حافظ پیش روی مخاطبان قرار می گیرد. این همان مسیری است که از آن «رسیدن به نقش» یاد می کنند. فضایی که به واسطه متن و کارگردانی مهرداد کوروش نیا و آن چه ما بعنوان بازیگر روی صحنه اجرا کردیم توانسته است ارتباط خوبی با تماشاگر برقرار کند.

این بازیگر تئاتر در رابطه با چالش هایی که برای بازی در نمایش «زیگموند» تجربه کرده است، توضیح داد: برای یک بازیگر ایفای نقش در چند شخصیت مختلف ظرف یک اجرای نمایشی امری پیچیده و بسیار چالش برانگیز است. چالشی که تجربه زیست در آن بسیار دشوار اما در نهایت شیرین و پر از تجربه است. همین که بتوانیم برپایه یک متن نمایشی چند شخصیت را بازی نماییم به خودی خود کار را برای یک بازیگر سخت می کند. چون که پیدا کردن شخصیت ها و این که هیچ کدام با دیگری شباهت نداشته باشند در دنیای بازیگری مسیری پرچالش است که من در تئاتر «زیگموند» آنرا تجربه کردم. این ها اتفاقات جذابی هستند که در هر دقیقه از نمایش کاراکتری را تبدیل به یک کاراکتر دیگری می کند؛ فضایی که می بایست به مذاق تماشاگر هم خوش بیاید و او را راضی از سالن نمایش خارج کند.
دل افکار در قسمت دیگری از صحبت های خود ضمن اشاره به استقبال قابل توجه مخاطبان از فصل اول و دوم پروژه نمایشی «زیگموند» تصریح کرد: صادقانه می گویم که من و همه همکارانم در این پروژه به عشق مخاطبان روی صحنه می رویم و در این زمان هم به هیچ چیز دیگری فکر نمی نماییم. برای ما تماشاگر بسیار اهمیت دارد چون وقتی استقبال و تشویق آنها را دریافت می نماییم هرچه خستگی و رنج داریم فراموش می نماییم. این اقتضای شغل بازیگری است که از نفس تماشاگر انرژی می گیرد و تلاش می کند به بهترین شکل ممکن به این انرژی مثبت پاسخ دهد، تجربه ای که من اینروزها در تالار حافظ در آن زیست می کنم.
وی خاطرنشان کرد: هر بازیگری به نسبت آموخته ای که از حرفه خود دارد، به نقش مورد نظر می رسد. اما طی این مسیر برای بازیگرانی که دغدغه های درست و اصولی روی صحنه دارند، مسیر بسیار سختی است چون که نیازمند تحقیقات و مطالعات گوناگونی است که می بایست با تمرکز روی آنها و ترکیب با تجربه ها و تخصص خود در بازیگری آنرا به نتیجه نهایی برساند. همین موضوعات به خودی خود یک دوره دانشگاهی است که پاسخ به آن در حد یک یا دو جمله نیست. ازاین رو آن چه می توانم در رابطه با سیر رسیدن به نقش در تئاتر «زیگموند» مطرح کنم دربرگیرنده حضور در مسیری بوده که با هدایت های مهرداد کورش نیا بعنوان کارگردان و همراهی بهروز پناهنده و فرنوش نیک اندیش دیگر بازیگران اصلی نمایش محقق شده و خوشحالم که تماشاگر توانسته با آن ارتباط برقرار کند.

دل افکار در قسمت پایانی صحبت های خود اظهار داشت: مهرداد کوروش نیا یک نویسنده و کارگردان حرفه ای تئاتر است که من بعنوان بازیگر کوشیدم برپایه تحلیل کارگردانی او روی صحنه حضور پیدا کنم. صحنه ای که من بعنوان بازیگر وظیفه دارم در قالب تحلیل کارگردان بعنوان یک عامل اصلی، حضوری داشته باشم که بتواند در مخاطب حس همذات پنداری ایجاد نماید. مسیری که به علت پرداخت متفاوت کوروش نیا به کابوس های زیگموند فروید بسیار چالش برانگیز بوده که خوشبختانه تماشاگر هم از تجربه تماشای این مسیر راضی است.
فصل دوم اجراهای عمومی نمایش «زیگموند» به نویسندگی و کارگردانی مهرداد کورش نیا و بازی بهروز پناهنده، شهروز دل افکار و فرنوش نیک اندیش هر شب ساعت ۲۰ در تالار حافظ (از مجموعه های زیر پوشش بنیاد فرهنگی هنری رودکی) پیش روی مخاطبان قرار می گیرد.

1403/05/10
10:56:02
5.0 / 5
274
تگهای خبر: اجرا , بازی , تئاتر , تالار
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۴
News Fun دوستان مجله سرگرمی
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز