معاون صدای رسانه ملی مطرح كرد:

اعلام جزئیات برنامه های رادیو در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی

اعلام جزئیات برنامه های رادیو در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی

به گزارش مجله سرگرمی، معاون صدای سازمان صداوسیما از برنامه ریزی و تمهیدات ویژه برای تولید و پخش ویژه برنامه های رادیویی بمناسبت فرارسیدن اربعین حسینی سخن گفت.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از روابط عمومی معاونت صدا، علی بخشی زاده معاون صدای رسانه ملی پیرامون تمهیدات ویژه معاونت صدا ویژه اربعین حسینی اظهار داشت: با تمهیدات در نظر گرفته شده ویژه اربعین حسینی مقرر است هر یک از شبکه های رادیویی برنامه های متنوعی را روانه آنتن کنند. همینطور گزارشگران از کربلای معلی همگام با مردم گزارش های ویژه ای را به سمع شنوندگان برسانند. از دیگر ابتکارات شبکه های رادیویی میتوان به پخش خاطرات صوتی زائرین کربلا، تولید برنامه از کتاب های ارزشمند، تولید برنامه های اربعین ویژه کودکان و نوجوانان، پرداخت به مناسک اربعین، واقعه کربلا در چارچوب سریال رادیویی، تولید نخستین پادکست اربعین منتخبی به زبان های فارسی و عربی، پخش کلیپ های جدید ویژه اربعین و برگزاری پویش اشاره نمود.
وی ضمن اشاره به راه اندازی رادیو اربعین اضافه کرد: رادیو اربعین که نقطه عطفی در اقدامات معاونت صدای رسانه ملی به حساب می آید، سال جاری برای یازدهمین سال افتتاح شد تا اخبار در ارتباط با این آیین بزرگ مذهبی را به اطلاع مخاطبان برساند و اطلاعات مورد نیاز زائرین را در اختیار آنها قرار دهد. این رادیو تا پایان صفر برای هم وطنان و زائرین حسینی در دسترس خواهد بود.
معاون رسانه ملی در ادامه اضافه کرد: مهم ترین اهداف رادیو اربعین، عرضه آموزه های معارفی و اطلاعات خبری و رفاهی مورد نیاز زائرین ارجمند است، خاصه اطلاع رسانی به هنگام از مسیرهای حرکت زائرین که این امر از راه ارتباط با مسؤلان و اعضای کمیته های هجده گانه ستاد عالی اربعین به صورت مستمر صورت می گیرد.
وی افزود: اهم موضوعات و مقولات برنامه ای این رادیو، به جز بخش های خبری و گزارشی و اطلاع رسانی آن، گزیده سخنان علما و مراجع گرانقدر دینی، خاصه بیانات ارزشمند رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و مصاحبه ها و گفتارهای کارشناسانه در باب نهضت عاشورا و ریشه ها و نتایج تاریخی آن، بمناسبت اربعین و پیامداری حضرت زینب (س) است. بعلاوه، در فواصل برنامه ها به مقتضای حال و زمان، زیارت اربعین و سخنان اهل نظر در باب منزلت و فضیلت این زیارت شریف و مضافا مجموعه ای منتخب از نوحه ها و مراثی در رابطه با مناسبت پخش خواهد شد.
معاون صدا افزود: رادیو اربعین در کنار اطلاع رسانی به مسائل تبیینی هم می پردازد. همینطور می کوشد حال وهوای مشابه را به جاماندگان ارائه نماید. همینطور اتفاقات جدیدی هم در اردیو اربعین رخ داده که میتوان به شکل گیری بخشی ویژه کودکان اشاره نمود.
وی اضافه کرد: با عنایت به رسالت این شبکه در حوزه اطلاع رسانی، در رادیو اربعین تازه ترین و دست اول ترین اخبار در ارتباط با اربعین حسینی به سمع شنوندگان می رسد. میتوان در یک جمله اظهار داشت که رادیو اربعین همراه موکب داران و زائرین است و در چارچوب گفت و گو با مسؤلان کوشیده آخرین اخبار و اطلاعات را به سمع ونظر مردم برساند.
بخشی زاده بیان نمود: در کنار این اطلاع رسانی، همکاران زحمتکش فنی سازمان، فضایی را فراهم کردند تا ما فرستنده ای را در راه نجف به کربلا مستقر نماییم و بنابراین زائرین حضرت سیدالشهدا (ع) جدا از اینکه می توانند ما را از راه اینترنت در برنامه کاربردی ایران صدا دنبال کنند، می توانند روی تلفن های همراه شان هم به پیگیری رادیو بپردازند. ضمن این که طی هماهنگی با هلال احمر و موکب داران ایرانی توانستیم برای اطلاع رسانی بیشتر به کسانی که درحال پیمودن این مسیر هستند از باندهای بیرونی موکب ها هم صدای رادیو اربعین را پخش نماییم.
وی ضمن اشاره به گرمای هوا اظهار داشت: عموم زائرین ترجیح می دهند شب ها طی طریق کنند و روزشان را در موکب ها بگذرانند، اطلاع رسانی موکب ها هم از راه رادیو اربعین در حال انجام می باشد. آن چه ما سال جاری به مردم عزیزمان گفته ایم، اینست که شما چشم و گوش رادیو اربعین باشید. شما زائر ــ خبرنگار یا زائر ــ گزارشگر ما باشید و به ضرس قاطع می توانم بگویم خیلی از مشکلات برهمین اساس مرتفع شده و خواهد شد. همینطور سعی کردیم همه اقشار جامعه را درگیر نماییم. از طرفی رادیو اربعین حلقه اتصال مسؤلان و مردم است.
معاون صدای رسانه ملی، رادیو اربعین را بزرگ ترین و خاص ترین رسانه تعاملی مشکل گشا در سطح جهان برشمرد و اظهار داشت: این که شنونده ای پیامک ارسال می کند و کمتر از یک ساعت پرسش او از مسؤلان مربوطه دریافت می شود، نشان دهنده اینست که رادیو اربعین، پل ارتباطی میان مسؤلان و شنوندگان است. ضمن این که علت همراهی مردم با رادیو اربعین، مردمی بودن این رسانه است و مخاطبان، رادیو اربعین را از خودشان می دانند و این رسانه در اینروزها و شب ها پرمخاطب ترین و پرشنونده ترین رسانه است، چون می دانند ما به دنبال تحقق مطالبات شان هستیم.
بخشی زاده در انتها اظهار داشت: همینطور تلاش می نماییم منعکس کننده عشق، شور و شیدایی حاکم بر مسیر پیاده روی اربعین برای همه کسانی باشیم که امکان حضور در این رویداد را نداشته اما دوست داشته اند که در راه رسیدن به حرم امام حسین (ع) حرکت کنند و برایشان زیباست که از آخرین وقایع این مسیر نورانی آگاه شوند.


منبع:

1403/06/02
13:26:24
5.0 / 5
2134
تگهای خبر: تولید , رادیو , رسانه , علم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۶ بعلاوه ۳
News Fun دوستان مجله سرگرمی
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز