بازیگر مشهور صحنه نمایش؛

مگی اسمیت مادربزرگ دانتون ابی درگذشت

مگی اسمیت مادربزرگ دانتون ابی درگذشت

مجله سرگرمی: بازیگر مشهور سریال دانتون ابی و فیلم های هری پاتر در 89 سالگی از دنیا رفت.



به گزارش مجله سرگرمی به نقل از ورایتی، مگی اسمیت بازیگر بریتانیایی صحنه نمایش، تلویزیون و سینما که در سریال هایی چون «دانتون ابی» و فیلم های «هری پاتر» بازی کرده بود و ۲ جایزه اسکار، ۳ جایزه امی و تعداد بی شماری جوایز صحنه نمایش را در کارنامه داشت، امروز (جمعه) در لندن از دنیا رفت. او ۸۹ ساله بود.
توبی استفنز و کریس لارکین، پسران وی در اطلاعیه ای خبر درگذشت مادرشان را در اوایل بامداد امروز اعلام نمودند.
این بازیگر پر سابقه در صورتیکه در اواخر دهه ۷۰ زندگی اش بود، به لطف بازی در سریال «دانتون ابی» در سرتاسر جهان به چهره شناخته شده ای بدل شد و لشکر جدیدی از طرفداران را جذب کرد. او برای این نقش در مجموع نامزد ۴ جایزه امی شد که ۲ جایزه را دریافت کرد.
وی بازیگر فیلم های «هری پاتر» هم بود و در نقش پروفسور مینروا مک گوناگال ظاهر شده بود.
با این حال چندین نسل از تماشاگران تئاتر در ۲ سوی اقیانوس اطلس با اجراهای برجسته وی در «مری، مری»، «اتللو»، «زندگی خصوصی»، «شب و روز» شیفته او بودند و بازی در فیلم هایی مانند «بهار زندگی دوشیزه جین برودی»، «سوئیت کالیفرنیا»، «اتاقی با یک چشم انداز»، «با عمه ام سفر می کند»، «میلیون ها داغ»، «یک کارکرد خصوصی»، «پارک گسفورد»، «بهترین هتل ماریگلد عجیب و غریب» هم هواداران وی در سینما را همراه او کرده بود.
سال ۲۰۱۵ وی در «بانوی ون» بازی کرد که به کارگردانی نیکلاس هایتنر به فیلمی موثر بدل شد.
سال ۱۹۹۰، او نشان فرمانده امپراتوری بریتانیا را دریافت کرد که جودی دنچ و دایانا ریگ هم با همان مدال مورد تجلیل قرار گرفتند.
وی که در رشته تئاتر تحصیل کرده بود، سال ۱۹۵۲ در تولیدات صحنه آکسفورد دیده شد و بعد از آن نقش های دیگری را برعهده گرفت. سال ۱۹۶۰، او برای نخستین بار با لارنس اولیویه در «کرگدن» اوژن یونسکو همبازی شد.


منبع:

1403/07/07
09:13:57
5.0 / 5
59
تگهای خبر: اجرا , بازی , تئاتر , تلویزیون
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۲ بعلاوه ۵
NewsFun
newsfun.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مجله سرگرمی محفوظ است

مجله سرگرمی

سرگرمی و طنز